onsdag 4 september 2013

Skola och sant och sant

Igar borjade den lille skolan igen. Jag blev lite ledsen nar det stod pa klasslistorna att Marius och Noah inte hamnade i samma klass. Noah grat nar vi lamnade honom. Alla kompisar kom i Marius klass. Jag hade ont i magen hela dagen och beslutade mig for att aka fran jobbet tidigt for att hamta honom och for att se hur dagen varit. Det hade varit ok – han hade lekt med sina kompisar pa rasterna och de hade atit lunch tillsammans. En kvinna som jobbar pa skolan var makta imponerad av Noahs matkonsumtion – han hade tagit om fisken tva ganger och salladen likasa.

Pa vag hem fran skolan lanade jag lille Andre, som fick folja med hem och leka. Gosiga unge!

Pa kvallen at vi middag inspirerad av Engssons/Martenstroms – grekisk kyckling i pitabrod. Mums! Cia och jag avslutade kvallen pa grannens terrass tillsammans med lite lost folk.

Imorse papekade mamma att jag behovde mala om en nagel for nagellacket hade liksom trillat bort. Jag fragade vilken farg hon rekommenderade varpa hon svarade "bla". Sagt och gjort, mittennageln fick saledes bli bla. Gissa om jag fatt lite kommentarer idag pa jobbet...

Cia ar for andra dagen i rad pa Helios och undrar nog varfor jag bad henne ta med lite koftor eftersom "det ar kyligt nu"... 25 grader pa morgnarna, 30 mitt pa dagen och 22 pa kvallarna ar kanske inte sa kyligt trots allt.

Inga kommentarer: