tisdag 9 augusti 2011

Jobbet

Sitter pa jobbet och gaspar. Jag kan ju inte saga att det hander sadar vansinnigt mycket har. Den franska semesterhogsasongen har borjat.

 

Helgen som gick var riktigt harlig – i fredags traffade vi ju som skrivet Cecile, Youssouf & Marius pa Riviera och at gott, drack drinkar och njot. Vi fortsatte sedan hem till deras terrass till kl 02 da vi smog hem. Val hemma borjade jag pyssla, tvatta, stada, plocka iordning, mycket for att jag kunde fora liv mitt i natten utan att vacka en liten och for att jag visste att jag skulle fa sova massor pa lordagsmorgonen. Jag kom i sang jattesent! Pa lordagen var det fortsatt stokande i lagenheten och pa kvallen gick Janne och jag ut och at sushi, satte oss pa en strand mot midnatt och lyssnade pa ett liveband och avnjot en marguerita. Pa vagen hem traffade jag lite kompisar, sa jag stannade till en stund och nar jag kom hem samtidigt som Greg satt vi och filosoferade lite pa hans terrass innan jag fann ro att ga till sangs. Annu en sen kvall!

 

Pa sondagen vann jag kulturpoang (som ni ser i foregaende blogginlagg) i Saint Paul de Vence. Pa kvallen grillades det lamm med fantastiska tillbehor i Theoule. Jag ville aldrig aka hem!!! Tillslut fick vi iallafall satta oss i bilen och bita i det sura applet. Jag forvantade mig att ha hogar med job nar jag kom tillbaka, men ack, sa lugnt sa lugnt det ar. Jag antar att det kommer smalla till i September.

 

Noah har det toppen i Sverige. Han kommer nog sova en vecka nar han ar tillbaka hemma igen for det verkar vara fullt med aktiviteter. Jag hoppas inte morforaldrarna tar ut sig helt! Hittills har de matat faglar, spelat fotboll, tittat pa slussande batar, varit i stugan, varit hos mina morforaldrar, handlat och lekt i parken… Han hinner inte sakna sina foraldrar, det ar ett som ar sakert!

 

Nu ska jag ga till poolen och simma lite, sola lite. Skon lunchaktivitet tycker jag!

Inga kommentarer: