tisdag 2 april 2013

Langhelg och knaont

Vad det galler korten ovan sa ar vissa tagna av Noah. Det ar lite roligt for nu nar jag laddar ner kort ar det alltid en hel mangd i kameran som jag inte hade nagon aning om. Noah har lart sig att satta pa kameran, titta pa korten han tagit, ta bort korten han inte ar nojd med. Det kanske blir en fotograf trots allt?

 

Det har gjorts lite framsteg i lagenheten – nu har vi lampor! Men jag kan ocksa avsloja att jag borjar bli lite nervos for att det ar for mycket kvar att gora. Lagg till det att vi fick kostnadsforslag pa 8000 EUR for en ballustrad som vi inte riktigt hade budgeterat. Jag tror att vi kommer valja en annan losning an det som vi fick forslag pa... om jag inte vinner pa lotto alltsa.

 

Ah vad det var skont med langhelg. Jag har haft en harlig helg med min lille kille, men den store saknades. Han har iallafall kopt lite presenter at oss i New York och det far val kompensera hans bortavaro. I lordags var Noah och jag och simmade tillsammans med Daniela och hennes Zoe, sedan motte vi upp resten av hennes familj och at lunch. Noah blev stormfortjust i Elsa som ar sex ar och bjod hem henne pa "apero hos oss nar du vill". Pa kvallen fikade vi med familjen Sakho och lille (store) Andre – han ar bara fem manader, men redan sa stooor.

 

Pa sondagen var vi hos Mamette och Noah letade fram en stor mangd choklad som paskharen hade gomt lite overallt. Vi at lunch och promenerade sedan tillbaka hem i solskenet (japp, solen sken i sondags for omvaxlings skull). Igar var vi i Mandelieu pa pasklunch hos Mariannes foraldrar. Mera chokladaggsletande for barnen... Pa kvallen lyckades jag vrida om mitt kna och nu haltar jag omkring och har ont. Knak sager knat nar jag ratar ut det. Hoppas att det ar battre imorgon.

 

Inga kommentarer: