tisdag 5 juli 2011

Ensamma hemma

Igar kvall efter jobbet korde Janne sin mamma till hennes nya lagenhet. Den ar inte helt klar annu, men det borjar likna nagot och hon hade nog fatt nog av att vara pa 20 kvadrat efter 9-10 manader. Nu ar hon saledes installerad ca 20 meter fran Rue d’Antibes (shoppinggatan for er som inte kanner till Cannes). Helt ok.

 

Noah ar helt tackt med myggbett. Vi smorjer och smorjer men de envisa djuren biter honom anda. Jag ar helt bettfri for en gang skull (formodligen for att blodsugarna foredrar lillemannens blod). I ovrigt borjar franskan fa ett ganska stort overtag nu. Henrik och Asa kooooom nu da! Ni behovs som medbadare och sprakinstruktorer. Ganska manga roliga uttryck kommer ur den lilla munnen: “Mamma, jag vill lasa. Hamta bokarna” om han inte kommer pa det svenska ordet sa tar han ett franskt och forsvenskar “plagen” (plage = strand) eller “pellen” (pelle = spade). Aven om det blir lite fel sa ar det ganska tufft tycker jag att han har forstatt att pa svenska lagger man till andelser och pa franska ar det le/la som galler.

 

Ikvall middag med mitt team som ar har. Jag som hade velat ga och klippa mig istallet. Det far vanta.

Inga kommentarer: