fredag 2 december 2011

Ett inlagg till...

Kanner att jag ocksa maste dela med mig av foljande:

Taxichaufforerna pa Rivieran strejkar. Det i sig ar kanske inte helt ovanligt, men de strejkar mot att det finns for manga privata bilchaufforer och turistbussar!!! Jag undrar lite hur de tanker att de ska paverka det fenomenet genom att strejka??? Dessutom maste tillaggas att det ar vaaaaldigt dyrt att aka taxi har. Deras strejk har ocksa inneburit att de kort valdigt langsamt i rad pa vagarna. De kallar det “Operation Escargot” (snigeloperationen). Jag tror for min del inte att de vinner sympatier pa det sattet… men det ar ju min asikt och jag medger att jag kan ju ha fel – aven om det intraffar valdigt sallan.

Sa jag antar att slutsatsen har maste bli “Vive la France”.

 

Inga kommentarer: