fredag 2 december 2011

Store killen

Igar kvall nar Noah hade lagt sig (trodde vi) sa ropade han pa mig (for sjuttioelfte gangen – klockan var efter tio).  

Han sa “Mamma, blojan ligger dar, under dynan pa stolen”.  (Vi har latit honom sova med bloja pa natterna trots att han inte haft nagon dagtid pa nastan ett ar.) Jag svarade “Men Noah, dar ska val inte blojan vara?” varpa Noah sa att det skulle den visst. Han ar stor pojke nu och vill inte ha bloja. Bloja ar for bebisar. Sa inatt – blojfritt utan olycka. Min lille kille ar en stor pojke!

Pa kvallen foljde jag med Anne-Sophie ut en svang pa stan, men det blev inte langvarit for min del – dels for att stallet som vi skulle ga pa inte var sa livat, dels for att jag ganska snabbt kande att det kunde vara bra att sova lite ocksa.

I helgen blir det golf for Janne (imorgon), sen kommer Denis och Magali fran Saint Tropez. Eftersom Laura ar upptagen blir det middag hemma. Sen kanske Janne gar ut med dem en svang – det blir vad vi far se. Vi “maste” kopa julgran ocksa. Och kanske nagon julklapp?

Inga kommentarer: