onsdag 7 mars 2012

Att langta

Igar sa jag till Noah att jag langtar efter morbror Henrik. Da sa han att han langtar efter mormor och morfar. Darefter fick jag ga och hamta telefonen sa han fick ringa och saga “jag langtar efter oss. Ska vi skypa”. Han blandar ihop “oss”, “vi” och “er”. Det ar inte sa latt. Nar de val skypade sa han att han langtar efter morbror Henrik och Asa och alla ska komma och leka med honom imorgon nar han har sovit en gang. Det ar genom att forklara en gang och manga ganger vi forsoker ge honom lite tidsperspektiv (med varierad success).

 

I ovrigt hade jag en demo for ett svenskt prospekt igar. Det gick bra, men det var faktiskt inte helt latt med spraket – dels innehaller ju var branch en hel del engelska ord, dels har jag ju faktiskt aldrig jobbat med sant har pa svenska. Till och med pa den gamla goda ABN Amro-tiden hade jag ju engelska kollegor och chefer, sa det blev mest engelska aven da. Hursomhelst sa skrattade de sakert gott at min svengelska. Det bjuder jag pa!

 

Ikvall ska jag pa middag hos kollega Daniela tillsammans med Marianne. Imorgon annu en arbetsdag och slutligen pa fredag har jag tagit ledigt for att ga pa cirkus med Noah, Cecile & Marius. De sma grynen ar overexalterade och vi hoppas pa att de kommer tycka de tar roligt!  

Inga kommentarer: