måndag 4 juni 2012

Blaaaa

Efter en harlig helg med familjehang sa kanner jag mig alldeles nedstamd idag. Mycket att gora pa jobbet, skyndade pa Noah imorse (detta hade naturligtvis motsatt effekt pa honom – att jag aldrig lar mig!), ont i huvudet. Jag far val tanka att det ar en ny dag imorgon. Just nu kanns det ganska langt dit dock.

I fredags var det “Grannfest” i Frankrike – detta ar en dedikerad dag har da man ska hanga med grannarna. Vi hade apero hos Marianne & Marc da vi bl a smakade champagnen som vi fick pa VIP-room foregaende helg. Pa lordagen shoppade vi och sedan blev det picknick pa stranden med Max, Linda & Guillaume. De sma lekte som tokar till klockan tio pa kvallen da vi overtalade dem att det var hemgangsdags.

Igar spenderade vi hela dagen hos Belbachirs i Roquefort. Solen stralade och vi passade pa att bada i poolen. Till och med min lille badkruka till son simmade lange nar han val kommit i vattnet. Eftersom han var blot sa tog jag sen av honom flytvasten och sa at honom att vara forsiktigt. Icke sa Nicke – han lekte vilt och trillade i. Tur att vi var sa nara eftersom han i panik hamnade under vattnet. Det galler att vara pa helspann konstant! Saklart blev han skrackslagen och grat (jag hann inte bli radd och var ju precis bredvid hela tiden), dessutom var Hanna ocksa dar och overvakade. Han fick sen ta pa sig sin blota, kalla flytvast innan han fick fortsatta leka.

Inga kommentarer: