torsdag 7 juni 2012

Storebror och lillasyster

I forrgar nar jag kom till Corinne berattade hon att Noah hade pratat vitt och brett om sin lillasyster. “Min lillasyster sa si…” “Min lillasyster gjorde sa…”. Nar Corinne horde detta sa hon till honom att han faktiskt inte har nagon lillasyster och fragade om det var Hanna han pratade om. Japp, svarade han da, jag pratar om min lillasyster Hanna.

Pa kvallen nar vi satt vid matbordet och Noah var lite sur pa Hanna sa forsokte jag forklara att Hanna inte konkurrerar med honom. Hon ar inte vart (eller ett) barn och hon ar mammas och pappas kompis som ar vuxen. Noah vande sig da mot henne och utbrast “Hanna, Har du vuxit? Ar du stor nu?”. Gissa om vi skrattade!!!

Igar kvall var vi hos Nathalie och tittade pa en massa smycken hon saljer. Det blev nagra inkop. Sen pratade vi liiiitegrann ocksa.

Pa vagen hem skrattade jag constant nar Hanna holl ett framforande om sina klasskamrater – kinesen (Hau?) och mexikanen (Rafael?). Det kommer bli nagra skona historier under hennes skolmanad. Hau hade tappat nagot pa golvet och lutat sig med huvudet i Hannas kna (mindre uppskattat). Han hade ocksa med sig sin fiol och har ett uttal som ar obegripligt. Rafael ar 17 ar och har tandstallning. Han ar simmare och lite lat, men kan om han vill. Eller som Hanna uttrycker det – Rafael ar han man var kar i nar man var 15 ar.

 

Inga kommentarer: