onsdag 8 augusti 2012

Flygplatstarar

Janne tycker att jag ar lite lojlig. Noah ar supernojd over att fa aka till Sverige, jag ser fram emot att vila och ata ute och vara utan barn, anda sa stod jag igar pa flygplatsen med sprutande tarar nar Noah glatt forsvann ur mitt synfalt. Sa nu ar det tomt hemma – well, Hanna & Cia ar ju fortfarande dar, men Henrik, Asa & Noah har akt och inte en enda leksak ligger pa golvet pa nagot olagligt stalle. Ingen som ropar “Grougg” nar jag kommer hem fran jobbet. Konstigt!

Kvallen innan avfard blev det pizza och party hemma pa Sjovagen. Noah var nojd over att dansa pa bordet och att ha tva snygga brudar vid sidan om som tittade pa honom med beundrande ogon medan han sa “Hanna, skaka rumpan. Cia, du ocksa.”

Igarkvall fick vi lyxmiddag pa Tokyo av Cia. Mums, mums! Sen gick vi till Sug’art – eller Le Jardin Secret som det numera heter. Under restaurangbesoket hade jag tva missade samtal fran mamma. Himmel, vad har hant nu tankte jag och sprang ut fran restaurangen for att ringa tillbaka. Noah hade inte somnat an trots den sena timmen, men han var pa gang. Installerad i morfars sang (samme morfar som blivit utvisad till baddsoffan med hogsta sannolikhet under de kommande tva veckorna) och han sa “Mamma, jag alskar dig. Och pappa ocksa.” Det var allt. Han ville bara saga det innan han somnade sott bredvid sin mormor. Kan saga att jag aterigen blev lite tarogd!

Idag aker Janne till London och ska ga pa OS sa nu ar det nagra mysiga tjejdagar som star pa tur.

Inga kommentarer: