tisdag 15 november 2011

Janne ar tillbaka

Efter en natt i Sauvain ar nu Janne tillbaka hemma. Noah blev jatteglad nar han kom hem – och inte alls glad nar han skulle lagga sig och insag att han inte fick sova bredvid sin mamma…

Vi strider lite, jag och den lille. Jag hajjar inte hur nagon som ar snart 3 kan ha en sadan vilja och sadana starka asikter om ALLT! Det saknade jag iallafall nar jag var liten (tror jag). Jag ville nog hellre vara den som var till lags och var snall an den som bestamde och domderade. Eller?

Leken pa lekplatsen i sondags fick ett abrupt slut nar jag sag att Noah faktade mot ett annat barn! Oh vad jag blev arg! Jag fragade varfor han gjorde sa och Noah svarade “Men mamma, han gjorde ju krick-krack pa mig!”. Nu ar det sa att det inte finns nagon vuxen som vet vad krick-krack ar och jag forsokte forklara att krick-krack anda inte var skal nog att forsoka sla ett annat barn. Igar morse faktade han mot mig (aterigen utan att traffa). Han var arg for han ville sova (jag var tvungen att vacka honom halv nio) och inte alls aka till Corinne. Aterigen fick vi ta ett samtal. Jag hoppas verkligen att detta ar nagot som gar over fort!!!

 

 

Inga kommentarer: