måndag 28 november 2011

Skruttigt

Vips var helgen forbi. Jag har spenderat stora delar av den sangliggandes… inte sa kul!

 

I fredags var vi hos en granne (Anne Sophie) pa fodelsedagskalas, det var superbra och alldeles lagom langt hem pa nattkroken. Pa lordagen vaknade jag med Noah och lat Janne sova i ett par timmar… vid 11 tyckte jag att det rackte sa vi byttes om. Pa eftermiddagen handlade vi lite och sen kom Elin, Linda och Karolin till mig. Apero och vin och sen planer pa utgang. Vi tog oss till en fest och PANG, jag fick stortont i huvudet. Tur att granne Greg var dar och foljde mig hem eftersom jag vacklade omkring (inte pga alkohol utan pga dunkande huvud). Dusch, piller och sen bums i sang vid midnatt. Janne vackte mig sent dagen efter och huvudvarken hade inte givit med sig. Det blev inte sa mycket gjort denna sondag.

 

Framat kvallningen tog vi iallafall tag i oss och for till Cannes La Boccas flygplats sa att Noah skulle fa gora nagot kul. Snacka om att det ar spannande att kolla pa “flugplanar” och “helkoptar”. Han pratar konstant, men jag marker mer och mer skillnad att svenskan borjar sjunka undan och jag blir lite full i skratt nar han betonar konstigt

Jag: Noah vill du ha en kompott ?

Noah : Ja, mamma, det vill JAG.

Han pratar bara svenska med mig, men har lite svart att hitta svenska orden ibland, sa han tar det franska och bojer det enligt svenska regler och uttal – lastbil (camion) blir camionen, blabar (myrtille) blir myrtiller… Det ar sa sott ! En intensivmanad med morforaldrar som lider av nagon slags konstant-prata-akomma kommer rada bot pa det utan problem.

Inga kommentarer: