måndag 30 augusti 2010

Mandagsblogg


Notera att det naturligtvis ar ett par grader varmare an vad som visas har. Sa ni behover inte vara ledsna for var skull! Jaha, nu har jag inte bloggat pa hela helgen igen. Jag kan inte skylla pa att jag har haft sarskilt fullt upp heller.

Vi har haft en bra, lugn helg. I lordags tog jag morgonpasset (duktigt va?), fast jag kanske ska medge att barnet vaknade forst vid nio, sa det var ganska ok anda... Vi gick ner till stranden och badade hela ganget - bada, bada, bada, sa Noah, som en liten papegoja. Och bada, det gjorde han. Forst med mig, sen med mig och Janne, sen med mormor och morfar. Jattemysigt!
Pa eftermiddagen akte pappa, jag och Janne till Castorama (byggvaruhus) och kopte material sa att pappa ska slippa vara arbetslos. Sen var Janne och jag en svang pa stan.

Igar skickades morforaldrarna ivag till Marseille dar vi bokat ett hotell precis vid vattnet:

Nar jag pratade med dem igar kvall lat de nojda och belatna efter 4 timmars promenad upp till Notre Dame de la Garde (kyrkan som statligt tittar utover staden) och sen ett par timmar vid poolen. Dessutom har de blivit lite franska eftersom de precis var pa vag ut for att ata middag nar jag ringde kl 21! Man tager seden dit man kommer!

Igar kvall hade vi apero pa stranden med familjen Sakho. Det var supermysigt, men blev lite kyligt nar solen gatt ner och det var lite vind. Sa jag fick satta pa mig ett par leggins!!! Men det blev saklart svettigt i uppforsbacken hem nar vi kommer undan vinden, sa de akte av igen. Men nu har vi nog inte manga tropiska natter kvar.
Idag har Noah borjat hos Corinne igen - han var sa nojd nar vi lamnade honom och gick direkt in och borjade leka med sin lille kompis Lilian. Pa vagen dit i bilen satt han och sa/sjong "Cojinne, Cojinne".

Inga kommentarer: