torsdag 23 december 2010

Bjornen sover

Jag tyckte det var kul att kopa ett knallrott lappstift idag. Maste ju pigga upp det bleka ansiktet litegrann!
Kaffemaskinen som vi fatt i julklapp av Jannes mamma. Den maler bonorna direkt och gor lyxkaffe. Mycket bra!!!

Idag var forsta dagen pa min julledighet. Det osregnade, men Noah och jag trotsade vaderleken och for ner pa stan dar vi inhandlade byxor till honom och sen vidare till marknaden for att inforskaffa mat till julmiddagen. Hos oss blir det inte direkt traditionell julmat imorgon utan en svensk-fransk blandning. Pa eftermiddagen lagade jag ett kilo kottbullar och sen lagade Christiane ratatouille till morgondagen. Till forratt kommer vi bjuda pa diverse charkuterier och gaslever som sig bor. Lite champagne slinker nog ner ocksa.

Noah har for forsta gangen haft underbyxor pa sig. Vi testade pa eftermiddagen, eftersom Corinne sa att hon tror att han borjar bli redo att ta av sig blojorna... jag ar inte helt overtygad efter tva sma olyckor pa eftermiddagen, men skam den som ger sig! Och han tycker det ar ganska roligt att sitta pa pottan. Vi laser och pratar och sjunger (se video nedan).

Imorgon jobbar Janne och pa eftermiddagen/kvallen kommer Nathalie, Fater, Leo och Nael till oss och ater och firar jul. Det ska bli sa mysigt!



En badskrutt



For er som inte hor - nedan hittade jag skrutten som bladdrade i sin bok och sjong "Bjornen sover". Sa sott, sa sott!


Inga kommentarer: