onsdag 15 december 2010

Linkopingslagenhet

Nu ar det klart! Mamma och pappa har fatt en lagenhet i centrala Linkoping - nara simhallen och stan, nara mormor och morfar och inte sa langt fran tagstationen (bra nar de ska plocka upp oss och lillskrutt nar vi kommer och halsar pa). Dessutom ar det en 4:a sa det finns gott om plats. Jag ar sa glad, sa glad for det kommer bli sa mycket lattare for oss att planera semestrar och hinna med att besoka alla. Linkoping ar ju faktiskt bara tva timmar fran Stockholm dit vi oftast flyger.

I ovrigt ar min kille sjuk. Den store alltsa. Han ar ynklig som attan och tycker att jag ar elak for att jag inte besitter nagot enormt talamod. Han har nog ratt. Han ar sa snall mot mig nar jag ar dalig och jag forsoker ge tillbaka, men efter ett par timmars gnall far jag nog. Den lille, som jag var hos doktorn med i mandags kvall ar ocksa krasslig, men pa honom marks det inte. Det ar 110% som galler. Han hade tydligen borjan till oroninflammation, men jag tycker att han ar som vanligt. Dessutom har han blivit lite mera mammig senaste tiden - las blivit mammig. Innan var det bara pappa som gallde men nu finns jag ocksa. "Mamma, s'il te plait, calin" (mamma, snalla, kramas/gosa) ropar han fran sitt rum nar vi har lagt honom for att sova. Och jag kan inte motsta lite kelande och en liten arm som kramas sa hart, sa hart runt halsen, sa det blir oftast nagra vandor och manga kramar... jag maste ju passa pa medan det haller i sig!

Min forkylning ar betydligt battre och ikvall ska jag pa lite mys till Linda i Antibes. Langtar!

Nu har aven forsta resan till oss fran Sverige 2011 bokats. Japp fru Nielsen ar som vanligt ute i god tid. Vi far fira din fodelsedag en dag i efterskott Karin!

Inga kommentarer: