fredag 17 december 2010

Enkelriktat och rondeller

Igar drog jag tidigt fran jobbet for att uppfylla min foraldraplikt och ga pa dagisets julfest. Det var bara det att nar jag val kom fram till dagiset dar dagmamman brukar vara med Noah sa var det helt tomt. Jag ringde Janne pa jobbet som sa "jag har inte tid att prata, sitter i mote". Jag ringde dagmamman som inte svarade, jag ringde Marianne och fragade om hon visste om de brukade vara nagon annanstans ibland... sen ringde Janne tillbaka. "Oj, jag har visst en lapp har, de ska vara pa "maison de l'enfance" i La Bocca (straxt bredvid Cannes dar aven en viss Mr. Cruseman hanger tidigt om morgnarna). Janne forsokte guida mig till ratt adress via telefon, men med tanke pa alla enkelriktade vagar, felguidningar etc sa tog det en stund (las en timme). Jag lyckades slutligen fa tag pa dagmamman som ledde mig ratt i rondellerna. Nar jag kom dit var Noah sockerstinn och grinig pa samma gang. Han gnallde och gnallde, men nar Corinne gav honom en kaka var livet hur bra som helst...

Nar vi kom hem fortsatte bataljen och vi tjabbades, jag och den lille som sa fort jag sa nagot lade sig pa mage, platt som en pannkaka och surade... anda tills Christiane kom och hade kopt hallon. Jag undrar hur jag kunde fa en san gottegris med tanke pa att jag inte ater sarskilt mycket sotsaker... men man ar ju tva om att gora ett barn och pappan sager ju inte nej till vare sig hallon eller choklad.

Pa begaran filmade jag aven den lille aven om det inte hande nagot sarskilt sa kommer har ett par vardagsfilmer fran Cannes.
Mmmm... lallon (hallon)

Tandkram och borsta.

Inga kommentarer: