torsdag 16 december 2010

Juletid

Snart ska jag ga fran jobbet (tidigt) eftersom det ar lite avslutningsmellanmal for Noah pa dagiset som han ar pa med sin dagmamma en eller ett par ganger i veckan. Det ska tydligen vara nagon liten puppet show ocksa. Jag ar val mattligt intresserad av sjalva dockteatern, men det ska iallafall bli lite kul att se de sma liven och kanske fa en god kaka eller sa. Och sa far jag ju en langeftermiddag med min fining.

Jag ska forsoka uppdatera med kort och/eller film (ja Henrik, jag ska forsoka filma) senare, men vart internet (teven funkar inte heller) ar for narvarande inte pa topp hemma, sa vi far se om det blir idag eller imorgon. Hoppas att internet kommer igang igen fort.

Har ar kallt nu, men jag antar att jag inte har ratt att tycka det med tanke pa vaderleken norrover. Hursomhelst sa var det frost hos dagmamman igar och folk gar omkring och spatserar i palsar och i tjocka dunjackor, mossar och vantar har akt fram och diskussioner nar man mote olika manniskor borjar alltid med det som jag alltid trott varit lite svenskt "vilket vader, va?" "jaa, oj vad kallt det ar..."

2 kommentarer:

marika sa...

Det väntas upp till 10 decimeter snö och sen neråt 10-15 minusgrader på det i helgen och början på nästa vecka. Hur kallt hade ni sa du? ;-)
Fast det är mysigt med en vit jul!

Vive la France! sa...

hmmm. vi har val kanske inte direkt minusgrader. idag tror jag att vi skulle toppa 10 grader, men det ar gratt och blaser. imorgon ar dock solen tillbaka enligt meteorologerna och da ska jag njuta!