söndag 30 oktober 2011

G20-forberedelser

Jag tror att jag sett fler poliser, polispiketer, polismotorcyklar under helgen an sammanlagt under hela mitt liv hittills. Gissa vem som ar i sitt esse? Forberedelserna for G20 i Cannes innebar att hela staden ar stangd mellan 3 och 5 november. Man behover speciella pass for att komma in i stadskarnan. Janne har fatt ett pass som gor att han kommer in i zon 2 eftersom hans mamma bor dar. Jag och Noah far inte folja med. Vi bor precis utanfor yttersta zonen. Vi kommer att parkera en bil i garaget medan den andra far stanna pa jobbet... med G20 brukar ju aven manifestationer folja och aven om det verkar som om de flesta manifestationerna kommer aga rum i Nice sa kanns det bast att ta det sakra fore det osakra.

Jag ar ledig imorgon och pa tisdag ar det helgdag har i landet. Leo kommer hit och ska sova over och stanna under morgondagen medan resten av familjen ar pa begravning. Noah ar overlycklig!

Vi har haft stralande sol och jag hoppas det fortsatter for jag vill helst aktivera killarna utomhus. Det ar ju sa mycket spring i benen!

Igar ar vi lunch med Cecile, Marius och Youssouf som hade fatt lite "permisson" fran sjukhuset. Pa eftermiddagen var jag och spatserade lite pa stan. Jag hittade saaaa mycket fina saker, som vanligt nar man har bestamt sig for att inte shoppa. Det blev iallafall "bara" en klanning och en skjorta. Idag har Noah och jag varit och kopt lite nya plantor till terrassen och sen akte vi till golfbanan och tittade nar JN halade ur pa 18 halet. Skon helg!

Inga kommentarer: