fredag 21 oktober 2011

Helg?

Kan man säga att det är helg när man måste jobba som en galning? I så fall är det helg nu. Annars får jag väl kalla det antihelg eller något sådant. Efter en extremt stressig vecka ska jag iallafall få sova lite längre imorgon förhoppningsvis. Noah är krasslig - hostar, snuva och har haft feber större delen av veckan. Hoppas att han är på bättringsvägen nu! Det är lite jobbigt att vakna flera gånger per natt när han hostar, eller skriker att han måste snyta sig etc. Dessutom somnar han för närvarande aldrig före kl 22... hur kunde jag få en son som inte har så stort sömnbehov? Skönt för honom att slippa ha sömnhandikapp, men i den här takten kommer han ju snart vara vaken dygnet runt.

I övrigt har jag några sköna citat från den lille att erbjuda idag. När jag körde om en lastbil med jord på imorse på väg till dagmamman:
"Mamma, han jobbar. Han ska gräva. Sen ska han äta fikapaus!!!"

När vi skulle hoppa in i bilen för att åka hem ikväll;
"Ta bort taket på bilen. Nedcabbat, mamma!"
"Noah, det är för kallt ute, vi kan inte cabba ner."
"Jo, det kan vi. Det är inte för kallt. Det är bara lite föööönt (=skönt)"

Inga kommentarer: