tisdag 28 februari 2012

Gult ar fult?

Vem sa att gult ar fult? Jag alskar mimosans knallgula farg. Sma solar som lyser upp pa vagen till jobbet och pavag till dagmamman. Ahhh!!! Jag blir sugen pa att satta pa mig min knallgula sommarklanning. Denna matchas dock bast med ett par solbruna ben, sa den far vanta i garderoben ett tag till.

Jag tycker att Noahs svenska blivit lite samre sedan mor och far for hem, men de kommer ju snart igen, sa da far vi hoppas pa ett upplyft igen. Kanske domer jag den lille for hart? Han ar ju precis blivna 3 ar. For forsta gangen haromdagen insag han nog pa riktigt att jag inte ar fransk som han och pappa. Han bad mig oversatta ett ord fran franska till svenska och jag forstod inte vad han sa. Han blev tokig och sa “Jo, mamma du forstar. Hur sager du?” for honom (liksom sakerligen for manga andra tillagger jag i odmjukhetens tecken) sa ar det svart att forsta att jag inte kan precis allt. Bara nastan.

Igar nar vi skypade med Henrik sa lekte den lille att han var monster och skulle “ata upp dina munnen, alla oronet och ogonen och sen fingrar ocksa”.

Inga kommentarer: