onsdag 1 februari 2012

Halkkaos, krock och solsken

Jag jobbar hemifran idag. Det var kallt igar och snoade bara nagon kilometer in i landet fran havet. Detta ledde till att 1. Alla skolor stangde och eleverna "evakuerades" 2. Alla som jobbade i Sophia Antipolis akte hem tidigt och fortsatte jobba hemifran for att slippa bli fast over natten 3. Ett antal halkolyckor. Jag for och hamtade Noah eftersom aven dagmammorna evakuerades

Janne hade ocksa en bilolycka, dock inte halkrelaterad. Det var en kille som beslutade sig for att gora en u-svang bara, fran hogerfilen. Problemet var att Janne lag i vansterfilen och inte hann bromsa eftersom de nastan var jamsides. Saledes korde Janne med jeepen rakt in i fronten fran sidan pa den andra bilen. Polis och brandkar var snabbt pa plats. Jeepen ar nu buckligare an nagonsin, men rullar fortfarande. Den andra bilen rullar nog inte sa manga kilometer till. Den andra killen hade ont i nacken och fick aka och rontgas pa sjukhuset. Ingen storre fara, men lite whiplash verkar det som. Nu blir det alltsa forsakringsbolagssamtal och besok till verkstaden. Det kunde ju ha varit sa mycket varre sa det var val tur i oturen. Janne slipper ju dessutom att betala nagot eftersom det tycks som den andra snubben var skyldig till olyckan. Bokigt anda.

Imorse fick jag ett mail fran en kollega som suttit stilla i bilkoer 40 minuter pavag till jobbet (det tar vanligtvis fem minuter for honom att komma till kontoret). Jag beslutade mig saledes for att jobba hemifran. Janne for med Noah till dagmamman. Dar blev det dock stopp. En bil som varit pavag ut fran hennes residens hade halkat och kunde inte backa tillbaka fran grindarna, sa grindarna kunde inte oppnas. Snacka om kaos. Janne och Noah fick slira till fots upp till dagmammans hus.

Nu skiner solen och jag ar ratt nojd att sitta hemma med min musik och med solen som tittar in genom fonstrena fran overvaningen. Dessutom har jag fatt en hel del gjort!

Inga kommentarer: