måndag 14 februari 2011

Brunch och brandbil

Denna vecka - bara tva jobbdagar! Skont!!! Nu maste jag borja fundera over Sverigepackning... vad ska vi ha med oss?

Helgen var bra. I fredags tog vi det lugnt. Pa lordagen fick jag sovmorgon och hann sedan med en liten shoppingtur pa stan medan mina killar vilade. Pa kvallen kom Severine forbi och vi kakade middag. Igar var var "golfbrunch" - jag borjade med att inforskaffa atbara saker pa marknaden, tog en liten kaffe med Marianne och Severine och sen fixade hemma. Vi hade det superbra!!!

Nar gasterna akt hem (efter att ha tittat pa Frankrike - Irland i rugby) gick Noah och jag en svang... gissa vart? Denna gang hade jag med mig kamera och aterigen kom en vanlig brandman och Noah fick prova hjalm och sitta i brandbilen. Noah sa "Monsieur, Noah assoir dans camion pompier" (ung. Mr, Noah sitta brandbilen") och det kunde ju saklart inte brandmannen motsta nar han fragade sa snallt! Se bilder nedan.

Noah fick en sopbil av familjen Uronen. Succee! Har med Rachel, Anna och Laura.
Rugby pa teve
Peter sjunger Irlandska nationalsangen. Risto???
Bjandbiiil
I brandbilen ville Noah trycka pa sirenknappen. Det fick han inte denna gang.
Med hjalm
Visiret nedfallt
Hemgang med handerna i byxfickorna. Det kravdes lite overtalning innan vi kunde lamna brandstationen...
Tittar pa Nalle Puh. Som Henrik sa: "Noah, de ringde fran ogonfransfabriken och sa att fransarna tagit slut"

Inga kommentarer: