lördag 26 februari 2011

Kamin

Vi har en liten kamin hemma hos oss för närvarande. Stackars lille Nois är sjuk. Inatt vaknade vi av att han ropade "papa, medicament", "mamma medicin"... jag blev ganska impad - dels över att han valde rätt språk till rätt människa, dels att han har förstått att när man är sjuk så får man medicin. Vi tog tempen som visade på 39.6 grader. När han vaknade imorse så var han inte särskilt piggelin. Efter frukost kom Janne och la honom bredvid mig i sängen och han (liksom jag) somnade om i en dryg timme. När vi vaknade så grät den lille och var så varm att jag nästan brände mig. 40.1 grader och jag ringde doktorn som konstaterade öroninflammation och lite halsinfektion.

Resten av dagen spenderades i min famn, framför Nalle Puh, Nemo och Ratatouille. På eftermiddagen blev det lite lek med bilar också (under tiden som febernedsättande verkade).

Janne har ryggskott sedan ett par dagar tillbaka, så honom är det inte heller något vidare med. Jag hoppas att det blir bättre imorgon, för annars blir det lite tufft att lämna dem och åka till Prag på måndag.

Inga kommentarer: