tisdag 15 februari 2011

Sangfageln

Igar sjong Noah "Joyeux anniversaire" (fransk motsvarighet till Ja ma hon leva) for sin farmor. Jag var stum av forundran eftersom jag inte ens visste att han kunde den och farmodern blev riktigt rord. Dessutom ropade han att hon hade ett paket pa bordet (dar hennes post lag). Har han forstatt sambandet mellan fodelsedag och presenter redan?

Vi at en god middag tillsammans med Christiane igar innan det var dags att ta tag lite i packningen... Janne har massor att gora pa jobbet, sa jag forsokte lagga fram grejer till bade Noah och mig i vetskap om att jag inte kan forvanta mig nagon direkt support vad det galler detta bestyr fran min kille.

Inatt/imorse klockan fem vaknade jag av ett ljud. Det var Noah som lag i sin sang och sjong "Petit papa Noel" (en julsang om tomten som kommer med paket http://www.youtube.com/watch?v=rR5NyGhKQkc ). Det tyckte han var kul sadar pa morgonkvisten. Jag gick in och sa at honom att sova lite till och somnade sedan om. Tydligen hade han efter det levt rovare ett tag till, slangt ut nappar och djur fran sangen, tagit av sig sitt tacke och skrattat. Nar han val somnade om ett tag senare var han nog trott, for jag fick vacka honom halv nio imorse...

Nagra timmars jobb till - sen leeeeedig!

Inga kommentarer: