tisdag 1 februari 2011

Sjukstuga och semester"vab"

Igar efter att Corinne ringt och meddelat att lillen hade over 40 graders feber hade jag svart att jobba vidare. Jag tog bilen och hamtade honom. Han var vid ganska gott mod efter att ha fatt lite febernedsattande. Nar vi kom hem lekte han for sig sjalv med bilar (nu blev ni forvanade va?) och med sin dator en stund medan jag lagade pizza. Jag tankte att han skulle fa nagot gott som piggade upp och pizzan gjorde succe! Han at mer an vad jag gjorde! Dessutom fick han titta pa Emil i Lonneberga under maltiden vilket egentligen ar emot Engstrom-Sirgueylagen. Jag tyckte det var superkul att se Emil ocksa! Skrattade gott nar de akte hast och vagn och Noah pekade och ropade"aka bil med hast".

Vid laggdags hade han piggat pa sig sa pass att han borjade dra lite skamt. Bade jag och Janne gjorde generalfelet att borja gapskratta nar han drog en historia om hur han tagit Chloes napp och sen givit den till Corinne som ville ha napp. Han hittade pa och hittade pa - allt for att slippa sova. Vid tiotiden blev det dock lugnt. Vid sex imorse var det dags igen - pappa pottan NUUUUU! Janne spenderade en halvtimme med honom och sen somnade han om. Nar det var dags att ga upp imorse var foraldrarna saledes trotta och Noah sov som en stock. Vi beslutade oss for att lata honom sova och jag tog en halvdags "VAB" vilket ju i detta land ar detsamma som att ta semester. Nar Noah vaknade vid halv elva pa formiddagen hade han inte sa mycket feber och vi for till dagmamman. Jag har jobbat ett par timmar, men ska snart aka och plocka upp honom igen - termometern visade pa 38.9 grader efter hans middagslur och han ar tydligen lite gnallig.

I ovrigt kan meddelas att idag har vi haft 14 grader varmt i skuggan och straaaaalande solsken. UNDERBART! Lunch ute i februari = lyx!

Noah far VIP treatment - pizza framfor teven. Kan det bli battre? Janne tror att han kommer fejka sjukdomar i framtiden.

Inga kommentarer: