måndag 31 januari 2011

Morbror gor succe

I helgen gjorde Henrik succe i Noahs varld. Det var Henjik hit och Henjik dit. Henjik leka bil, Henjik ga upp och ga ner. Igar nar jag berattade for Noah att bror min skulle aka hem svarade han helt sonika "Nej". Sen bubblade han om "Noah, Henjik flugpan" som jag tolkade att han ville folja med Henrik i flygplanet. Mamman och pappan fick stanna hemma. Sa var det med det!

Corinne ringde nyss och berattade att Noah hade 40.2 graders feber. Han har haft lite feber till och fran under helgen och aven imorse, sa Janne stannade hemma med honom imorse och doktorn kom forbi och tittade pa honom. Hon sa att det inte ar nagon fara, men jag ska i vilket fall som helst snart avvika fran jobbet och aka och hamta den lille kaminen.

Helgen var supermysig - vi har atit gott, druckit gott och aven om vadret var otackt sa hoppas jag att bror hade en bra helg.

Sen middag pa fredagkvallen, Marc tittade forbi och sa hej.
Henrik och jag at lunch pa Volupte.
Noah upprepade "Henjik, baja" dvs. bara runt pa skrutt. Bra bicepstraning!
Middag pa Pastis med Linda och Jean-Francois
Janne, jag och bror
Igar kvall monterade vi ner innertaket i koket eftersom det var extremt fult och dessutom halvtrasigt sen vi rev vaggen.
Numera har vi ett tak bestaende av trabalkar. Passar val bra i vintertider, paminner lite om en fjallstuga... planen ar dock att gora iordning det battre an sahar.
Kast med liten skrutt. Sahar gor man for att trotta ut en byggare. Henrik - notera att Noah sager "bara" inte "bada"...

Inga kommentarer: