onsdag 26 januari 2011

Köja pappa bil

Igar morse nar jag skulle kora ut Jannes bil ur garaget sa fanns det inte tillrackligt med plats for att fa in Noah i baksatet i barnstolen. Saledes fick han sitta i mitt kna under tiden jag korde ut. Det var ytterst orutinerat, for alltsedan dess har jag hort "Noah koja pappa bil" pa repeat. Nar jag hamtade honom hos dagmamman, nar jag parkerade utanfor lagenheten, imorse nar vi skulle aka till dagmamman "Noah koja pappa bil" "Noah KOJA PAPPA BIIIIIL". Jag forsokte lugnt forklara att det kan han fa gora, om sisadar 14 ar. Noah tycks inte forsta konceptet 14 ar (aven om han ar ett ytterst intelligent barn pa manga vis). Jag tror att jag nu kommer fa leva med KOJA BIIIL ytterligare nagra ar innan lagen tillater att han faktiskt far kora. Suck!

Igar kom Greg pa middag hos oss. Det var supertrevligt - men blev ganska sent. En tisdag. Ikvall ska jag sova. Undrar om Janne tycker det ar en trevlig aktivitet pa hans fodelsedag? Kanske for gora en kraftanstrangning och stanna uppe iallafall...

For ovrigt kan meddelas att vi nu har fatt teve/internet/telefon inkopplat igen efter att ha varit utan sedan 15 december. Allt gar inte fort i det har landet, men det gar tillslut om man ringer till internetleverantoren varannan dag forutsatt att man ar spydig, retfull, otrevlig och lagger till hot om leverantorsbyte. Jag borjar bli en riktig fransyska!

Inga kommentarer: