måndag 17 januari 2011

SOL + mamma-barn-aktiviteter

Antligen fick jag den dar januarihelgen som jag vantat pa! Stralande solsken och varme - kaffe i solen pa Croisetten utan jacka, shopping, harlig promenader (las springturer) med Noah, samt en ny fantastiskt mamma-barn-aktivitet.

I lordags spelade Janne golf och var borta hela dagen. Noah och jag slogs lite pa stan med nagra andra manniskor som var sugna pa att kolla pa rean. Jag kopte lite grejor - massa underklader, t-shirt till Janne, klanning och byxor till mig... Efter att Noah sovit middag ville vi aterigen ut i det fina vadret och Noah pratade om "bjandbiil" sa vi gick helt sonika till brandstationen. Nar vi stod och inspekterade brandbilarna pa hall kom 9 brandman tillbaka fran springtur. De fragade om Noah ville sitta i brandbilen (yeeees), ha pa sig en hjalm, tuta pa sirenen etc. Snacka om succee! Mamman tyckte ocksa det var ganska trevligt! Noah charmade som attan och nar vi gick skickades slangpussar hit och dit. Brandmannen ar nu hans nya bastisar "kom tillbaka nar ni vill" sa de. Och det tror jag minsann att vi kommer gora. Snart!
Noah med en krona fran "Galette des rois", en kaka som man ater har i januari.
Kurragomma i en koja
Presenter i forskott - farmor hade lagt presenten synlig, sa Noah attackerade och oppnade innan sin fodelsedag.
Gardagen - ljuvligt vader! Pa vag pa shoppingtur pa stan (kopte grejer till Noahs kalas nasta helg + stovlar till mig)
Vy fran Croix de garde pa seneftermiddagen. Lovely!
Noah ser ett flygplan (woooow)
Vy fran Croix de garde mot Esterelbergen.
Noah far syn pa en lyftkran. Finns det nagot mer spannande?

Mimosa borjar blomma!!!
Skrutt med spring i benen + trott mamma
Funderingar

Inga kommentarer: