fredag 7 januari 2011

Fotoproblem

Fredag och fotoproblem. Jag har val lyckats deleta nagon driver av nagot slag och nu ser inte min dator nar jag kopplar in kameran. Har snackat med IT-avdelningen (eftersom detta problem ar ytterst jobbrelaterat) och de har lovat att hjalpa mig. Nar ar en annan fraga.

Skont med fredag. Jag har varit lite lag ett par dagar nu och tror att det beror pa att det ar gratt, gratt, gratt har och dessutom kanske det ar lite "baksmalla" fran den harliga julhelgen. Pa tal om att smalla - igar smallde Noah till mig. Gissa om jag blev arg! Och nar jag sa till honom pa skarpen sa smallde han igen. Illbatting! Bestraffningen blev att jag inte satte pa musiken i bilen (vi brukar sjunga och leka) och efter en liten stund sa sa han "forlat mamma". Da gick ilskan bort ganska fort. I ovrigt har vi en fight varje kvall vad det galler laggningen nu. Vi har haft det sa himla latt, men nu ar det "kramas mamma, calin pappa, kissa pa pottan mamma, dricka pappa" i en timmes tid (minst) efter laggdags. Detta leder till att barnet somnar forst vid tio halv elva!!! Pa tok for sent for en snart 2-aring.

Ikvall ska jag traffa nagra kollegor pa en ol och resten av helgen blir det nog stadning och fix hemma. Vaderleken verkar inte vara pa battringsvagen, sa vi kan lika garna stanna hemma!

Inga kommentarer: