fredag 28 januari 2011

"Ja" eller "Jaha"

Det ar inte sa latt att vara halvsvenne antar jag. Men attans vad sott det ar nar det blir fel. Noah forstar for narvarande inte skillnaden mellan "ja" och "jaha". Detta innebar att han later otroligt forvanad, aven nar jag bekraftar hans pastaenden.

Noah: Mamma, ata banan (jag vill ata banan).
Jag: Ok, jag ska hamta en banan till dig.
Noah: Jahaaaaa...

Noah: Mamma, mamma, titta en lyftkran.
Jag: Jaa, titta, dar ar den.
Noah: Jahaaa...
osv osv

Har kommer lite kort fran veckan som gatt. Ikvall kommer Henrik och dessutom ar det handbollssemifinal (som ni sakert vet). Idag har alla frassar forsokt beratta for mig hur latt det kommer bli for dem att vinna. Jag kontrar med att visa kortet jag tog pa Noah imorse ikladd sverigetroja. Han dansade nar jag sjong "Heja Sverige, friskt humor".

Lycka ar att fa ata pizza tillsammans med sin mamma och pappa. Iallafall nar man ar 2 ar.
Lycka ar att fa dricka whiskey pa en onsdag (iallafall nar man fyller 41 ar).
Lycka ar att bo granne med oss. Och bli inbjuden pa middag.
Nya barstolar.
Barstol och Ferrari i bakgrunden.
Lycka ar att vakna i slutet pa januari, titta ut genom fonstret och se en klarbla himmel.

1 kommentar:

Julia sa...

Jahaaaaa... Hahahaha. Go Noah! Kram på er!