fredag 11 mars 2011

Paris, Paris

Vad jag ar trott!!! Har lyckats sitta hyfsat uppratt under dagen, men nu borjar krafterna ge vika pa allvar.

Gardagen var toppen! Jag for till Paris ganska tidigt, akte till Sofitel vid L'arc de triomphe (http://www.sofitel.com/gb/hotel-1296-sofitel-paris-arc-de-triomphe/index.shtml ) varsta lyxen! Presentationen gick jattebra, bra feedback och jag kande mig valdigt nojd med min insats. Forstar inte hur jag kan vara sa nervos innan! Nar vi var klara blev det lite apero pa hotellet innan vi begav oss till middagen pa Taillevent (http://www.taillevent.com/taillevent ). Och vilken middag sen! Vi borjade med champagne och lite tilltugg i ett separat rum (naturligtvis bara for oss!) och sen till vart egna privata rum for middag. Det var sa vansinnigt gott! Vi at raviolis med langustinsky till forrat, kalv med gronsaker till varmratt och sen naturligtvis lite ost och avrundade med vitchoklad/nougatrullar av nagot slag. Till detta konsumerades en del vin.

Kunderna var sedan smarta nog att vika av hemat, medan vi fortsatte storre delen av natten. Jag var inte sa glad nar jag var tvungen att kliva upp efter att ha spenderat enbart 3 timmar in den fantastiska hotellsangen. Trots detta har jag lyckats forbereda mandagens mote i Paris, sa jag ar nojd anda.

Ska logga av och ga hem lite tidigare idag. Langtar efter Noah och efter sangen.

1 kommentar:

Jånas sa...

Glöm inte att kolla Paris-Nice med målgång i Biot-Sohpia Antipolis imorgon.