onsdag 16 mars 2011

Vagar

Jag vet att detta for mig ar ett aterkommande tema, men halla!!! Hur svart kan det vara att bygga vagar som inte svammar over och blir till simbassanger sa fort det regnar? Vi har haft osregn har nagra dagar nu och det ar helt galet att kora till och fran jobbet - dels for att man maste ha vindrutetorkarna pa full effekt (nar det regnar, sa regnar det pa riktigt), dels for att om man kor bakom nagon sa garanterar jag att denna bil sprutar upp sa mycket vatten bakat att det ar i princip omojligt att se nagonting over huvud taget. Till detta kan laggas att man ofta far halla i ratten haaart eftersom polarna/bassangerna gor att dacken liksom snurrar i blindo (a la vattenplaning). Min kollega gjorde en sakallad 360 imorse nar han skulle stanna vid en korsning. Tur att det inte ar sa kallt att det fryser!

En annan daglig frustration ar att det har med blixtlasprincip som jag fick lara mig nar jag gick pa bilskolan och som inte verkar vara en del av utbildningsplanen i Frankrike. Jag brukar forsvara mina medtrafikanter har eftersom jag tycker de har ofortjant daligt rykte. Men nagon borde infora blixtlasprinciputlarning pa laroplanen aven i detta land. Sa det sa!

I ovrigt gar det bra pa jobbet. Jag kanner mig motiverad och glad. Parismotet i mandags gick bra och jag hoppas att kunderna tyckte detsamma.

Har kommer lite bilder:

Noah med sin nya favvo - Pingu. Han maste vara i famnen aven nar man sitter pa pottan.
Pavag till Troppan. En timmes bilfard med Noah innebar att man hor orden "bil" och "lastbil" ungefar lika manga ganger som man ser en bil eller en lastbil. Oronen blir ratt trotta...
Nar jag akte till Paris gjorde jag ett specialreportage till Noah. Kort pa brandbilar, lastbilar, flygplan, gravskopa etc. Detta ar nog det mest lyckade fotot - flygplan OCH lyftkran pa samma kort.
Cote d'Azur fran luften
La Defense - med utsikt mot Triumfbagen
Turism fran taxi - Triumfbagen
Turism fran taxi - Eiffeltornet
Jag i flygplanet

3 kommentarer:

Marika sa...

Hihi min man hade blivit lika glad över fotot på flygplanet som Noah ;-)

Vive la France! sa...

hur mar du???? bebis??? KRAM

Marika sa...

Jag mår finfint :-) Japp, beräknat datum är 5 juni så det närmar sig! Kram!