söndag 20 mars 2011

Sondagsblues

Underbara underbara helg som nu borjar ga mot sitt slut. Sitter och gottar mig efter att ha inmundigat ett glas rott tillsammans med min egenhandigt lagade Boeuf Bourguignon som jag vagade bjuda svarmor pa. Snacka om att vara modig, eller hur?

Igar morse sov jag nastan fram till lunch medan mina killar for till Cannes-Mandelieu flygplats och tittade pa fugpan och pekipokter. "Lite farligt pekipokter" sa Noah nar han kom hem. I ovrigt har jag markt att franskan sedan en vecka tillbaka har aterfatt overtag over svenskan. Tur att morforaldrarna kommer och babblar med den lille snart!

Under lunchen lag jag och lapade sol i bikini tillsammans med min bok och nar Noah vaknat gick vi ner pa stan och shoppade litegrann. Vi at mellanmal pa Volupte (ett av Cannes mysigaste te-och-lunchstallen www.volupte-cannes.com). Noah trodde han kommit till himlen da jag bestallde in brioche med Nutella at honom. Sen borjade det osregna och vi fick ringa till chaufforen (Janne) som kom och hamtade oss + shoppingpasarna (nagra barnt-shirts, tva klanningar och annat smatt och gott).

Pa kvallen kom Denis, Jade & Diane till oss. Denis gick vidare pa middag medan tjejerna stannade har och lekte med Noah. Leken fortsatte imorse. Nar de hade akt gick vi en svang till stranden, via marknaden och hem. Noah var utmattad och sov tre och en halv timme pa eftermiddagen och jag vilade lite ocksa. Nar han vaknade begav vi oss till La ferme d'Anais och tittade pa ponnys, getter, lamadjur och asnor. (Foton kommer imorgon.)

Hoppas ni ocksa har haft en harlig helg!

Inga kommentarer: