söndag 8 januari 2012

Ett varmt mammahjärta

"Mamma, du är fin!" sa Noah igar nar vi satt och lekte. Det kom helt spontant och jag blev saklart helcharmad.

Helgen som gatt har varit... for kort. Igar sov jag lange och pa eftermiddagen var jag, Nathalie, Leo och Noah och sag pa bio. Det var mysigt och Noah tyckte det var spannande saklart. Mamman som satt med sin son framfor oss fnyste och frustade nar Noah viskade att det var manga sjoelefanter och nar han skrattade hogt. Jag undrar om man valjer att ga pa en barnforestallning om man vill ha knapptyst och lugn och ro? Pa kvallen at vi middag hos Nathalie och Fater med Linda och Guillaume. Noah hade inte somnat nar vi skulle aka hem, sa det blev en sen kvall for honom. Han var vaken till halv ett!

Idag har vi varit och plockat mimosa (Noah ville dekorera studion till mormor och morfar), stadat studio och lagenhet och sen varit i simhallen med Cecile och Marius. Snacka om en fullspackad dag!

Noah hoppade i vattnet utan problem, huvudet kom under vattnet, men det gjorde ingenting. Han simmade och simmade och var glad som en speleman. Jag undrar om jag ska skriva in honom i simskola redan i ar. Det skulle kannas bra om han kan halla sig flytande iallafall eftersom vi har en pool pa baksidan. Aven om vi ar jattenoga med att stanga och lasa dorren sa kanns det ju sakrare om han faktiskt kan simma. Nu, laggdags och sen jobbvecka nummer 2 ar 2012.

Inga kommentarer: