tisdag 24 januari 2012

Stackars

Stackars Skrutt. Stackars Skrutts foraldrar! Igar hostades det pa Sjovagen och pa natten sa vaknades det med jamna mellanrum. Jag beslutade mig for att ta in Noah till oss for att kunna trosta nar attackerna satte igang och forsoka lugna honom innan han blev klarvaken. Vid halv tva fick han aterigen en rejal attack, fick panik och hostade sa han kraktes stackars liten. Efter en stunds vaggande och en mamma som dubbelkollade att den lille ar vaccinerad mot kikhosta sa somnade vi om.

Jag vaknade vid sex av att jag rorde nagot brannhett. Noah hade 39.6 graders feber! Vi ringde doktorn som kom forbi och kollade imorse. Det ar oronen och halsen som spokar, men ingenting i brostet sa forhoppningsvis gar det over fort med medicinen han far.

TUUUUR att mamma och pappa ar har, for det hade inte kannts nagot vidare att lamna honom hos dagmamman idag. Jag undrar aterigen hur det ska ga i september och han borjar skolan da vi maste ta semester om han ar sjuk. Forhoppningsvis blir det inte mycket sjukdom. Eller sa blir det ingen sommarsemester for oss.  

Hursomhelst sa lamnade vi den lille i famnen pa sin mormor tittandes pa “Fireman Sam” nar vi for till jobbet och han var i mycket battre form efter febernedsattande. Han at till och med en pain au chocolat.

Inga kommentarer: