måndag 28 maj 2012

Festivalparty, spelning och Theoule

I fredags var Marius med familj hemma hos oss pa middag. Som vanligt lekte de vilda ungarna nastan fram till midnatt da familjen beslutade sig for att ga hem. Hanna och jag som inte var sa trotta gick ut en svang. Det blev en ganska lang svang forbi Baoli, Gotha Club (dar Martin Solveig var DJ) och slutligen VIP Room dar det fanns en hel del galna manniskor med alldeles for mycket pengar. Vi konstaterade att istallet for att bestalla in 500 champagneflaskor och dela ut till var och en som var pa klubben sa kunde snubben som gjorde det faktiskt ha skankt pengarna till nagot valgorande andamal. I och for sig sa kanske man kan se det att tva glada, inte riktigt lika rika svenska tjejer blev glada nar vi smet ut fran klubben pa morgonkvisten med var sin flaska champagne (istallet for att gora som han formodligen hade tankt sig, dvs. oppna och dricka upp dem).

I lordags var vi lite trotta, men pa kvallen gick Janne och jag pa en spelning vid Mediatheque (biblioteket i Cannes) dar ett gang DJ’s spelade. Mycket bra!

Igar blev det en svang till Theoule trots att det var lite disigt. Askan borjade ga framat kvallen, men innan dess hann vi leka pa stranden nagra timmar och jag simmade litegrann ocksa. Pa eftermiddagen var det barnkalas hos Marie som fyllt tva.

Idag har vi varit pa jobbet. Jag satte hastighetsrekord nar jag korde imorse for det verkar mest bara vara vart foretag som ar solidariska. De flesta andra ar lediga. Hanna har varit hemma och tagit hand om Noah som tydligen varit lite bangstyrig. Jag tror att han forsoker testa Hannas talamod…

Inga kommentarer: