fredag 25 maj 2012

Last dator

Igar fick jag ett mail fran Noahs kompis pappa. Jag oppnade det eftersom jag trodde det var bilder pa deras nya bebis… fel fel fel! Efter ett tag visades denna bild som sager att jag brutit mot lagen, att min dator ar last och att jag maste betala 100 EUR i boter. AAARRRGH!! Trodde kanske inte riktigt att det var fran franska staten – jag hade ju inte direkt gjort nagra olagligheter, men faktum kvarstod – datorn var totalblockerad. Sa imorse fick jag borja med en liten svang pa IT-avdelningen som skrattade lite at att jag gatt pa den latta.

Vi har supervarmt har och imorse (fram tills for en timme sedan) sa sken solen, men nu mullrar och blixtrar det har i Sophia Antipolis. Det ser dock fortfarande ut att vara ok om jag tittar ner mot Cannes och playan. Hoppas att det blir fint i helgen!

Ikvall ska Noah fa leka med Marius – han har bett om att fa leka med honom varje kvall den har veckan, sa jag tror han kommer bli lycklig. Pa mandag ar det helgdag i Frankrike, men det ar ocksa solidaritetsdag da vissa foretag bestammer att de anstallda ska jobba for att ge pengarna oavkortat till pensionarer och sjukskrivna. Sa det blir jobb for mig. Jag fragade Hanna om hon kunde ta Noah och det ar sjalvklart sa hon, sa den lille far vara och leka med henne pa mandag. Perfekt for oss och mysigt for honom!!!

Inga kommentarer: