måndag 14 maj 2012

Helgen

En strandhelg blev det! Vi har haft det helt underbart och for en gangs skull sa forsokte vi verkligen njuta och inte bara pyssla hemma, stada och gora andra smatrista saker. I fredags blev det apero pa Riviera Beach med Marius, Cecile och Youssouf. Vi fortsatte sen och at pizza innan det var hemgangsdags. Under lordagen var vi ocksa pa Riviera Beach och Janne tog forsta doppet for i ar.

Pa sondagen beslutade vi oss for picknick i Theoule. Janne och Noah byggde i sanden medan jag laste och njot. Eftersom det blev riktigt varmt tog aven jag arets forsta simtur i havet innan det blev dags for att titta pa en uppvisning av terre-neuvehundar. Det var sa himla imponerande att se hundarna in action och ni kan ju gissa om Noah var nojd nar han fick klappa en tre manader gammal terre-neuvevalp (se kort) och sen fick vi se nar en av hundarna drog in en bat med en hel massa manniskor in till stranden. Jag blev nastan tarogd av hur tuffa de ar!!!

Igarkvall avslutade vi med lekparken tillsammans med Cecile och Marius som var finkladd i den nya svenska t-shirten jag kopte till honom. Han gar, liksom sin pappa, runt och sager “Jag ar svensk” och forklarade att svenska flaggan ar gul och bla!

Nu ska jag aka och hamta Hanna pa flygplatsen.

Inga kommentarer: