tisdag 17 november 2009

Halvfrasse, halvsvenne

"Har ni inte introducerat OST???" utbrast Noahs dagmamma for nagra veckor sen. "Nae" svarade jag "skulle vi ha gjort det?".

I min varld kommer inte ost hogst pa introduceringslistan av mat som Noah ska ata, men a andra sidan sa maste jag ju faktiskt tanka pa att han ar halvfrasse och darfor ar nu ost en del av hans kostcirkel. Han mumsar i sig La vache qui rit som om det vore Guds gava till manskligheten (jag har inte givit mig pa nagon illaluktande camembert annu men det kanske far bli en liten bit compte snart). Numera bestar alltsa hans middag av pureer av diverse slag till huvudratt, ost och skorpa (han ar ju faktiskt svenne ocksa!) och sen efterratt.

Jag sitter pa jobbet och har  precis atit lunch i solen. Det ar oforskamt varmt for en novemberdag och jag skulle helst vilja ta bilen och falla ner taket och aka till beachen, satta mig och ta en cafe creme och njuta. Kanske i helgen om det fortsatter sahar?

Nu maste jag forsoka jobba lite igen. Jag forsoker for narvarande hitta nagon som kan aka och ge en kurs i Tblisi (for er som inte har koll pa vad det ar sa kan jag beratta att det ar Georgiens huvudstad). Det ar lattare sagt an gjort.

Inga kommentarer: