torsdag 2 september 2010

Aj, sa Noah

Imorse blev det tidig vackning av bade mor och son (det var fadern som stod for sjalva vackningen). Vi hade tid hos barnlakaren kl 08 for att vaccinera Noah mot... jag kommer inte riktigt ihag vad.

Val framme hos doktorn fragade jag Janne "Du tog val med dig vaccinet" (i France koper man vaccinet sjalv och tar med sig till doktorn). "Neeeeeej!" sa Janne och vande bilen och for hem for att hamta vaccinet. Sjalv var jag stressad eftersom vi skulle gora doktorn forsenad redan fran forsta borjan. (Ni som last denna blogg ett tag vet ju att han har en tendens att alltid vara minst en timme forsenad.) Jag kom in till mottagningen 08.05. Da var doktorn inte dar en. Han trallade in 08.10... sen var det problem med datorn, reboot... sen var det problem med en patientbrickelasare: byta batteri, starta om 3 ganger, byta batteri igen. Da kom Janne tillbaka och doktorn sa "ja, ja, jag far val gora papper idag da". Han var saledes over en halvtimme forsenad redan nar vi gick... stackars de som hade tid kl 16 eller sa...

Noah skrek nar han fick sin spruta och ogillar doktorn allmant, men det kanske ar normalt. Han vager iallafall 12 hela kilo nu och ar statliga 86 cm lang. Det ar val ganska normalstort tror jag.

Nu ska vi titta pa mikrovagsugn till studion.

Glad Noah pa vag till doktorn.

Inga kommentarer: