torsdag 23 september 2010

Gladskrutt-surskrutt

Inatt sov lillskrutt hela natten och vaknade pa ett stralande humor. Detta svangde dock 180 grader nar han skulle snyta sig. Det ville han inte. Vi var tvungna att vara tva som holl i honom och han sprattlade som en fisk pa torra land. Efter det var det goda humoret som bortblast. Nar jag satte honom i bilen tog han tag i en stor tofs har och slet med foljd att det kandes som om jag blev halvflintis.

Oglad kom jag fram till Corinne och sa att jag lamnade henne en surskrutt. Hon berattade da att hans kollega ocksa hade ett uselt humor idag... jag undrar hur hennes dag varit idag med tva sma illbattingar.

Idag har jag flyttat kontor och ar numera installerad med tva kollegor - mindre privacy, men ocksa lite kul att ha sallskap om dagarna. Jag och Nat har redan skrattat en hel del, medan den tredje tycker att vi bara ar halvroliga... Vi haller just nu pa att planera en invigningsfest av det nya kontoret och kommer naturligtvis att krava att foretaget star for kostnaderna. Vi far se om vi lyckas med den overtalningen.

Inga kommentarer: