måndag 20 september 2010

Nu borjar verkligheten

Mamma och pappa haller som bast pa att forbereda sig for sin hemfard. Efter att ha varit tillsammans med Noah sen andra augusti tror jag att de tyckte det var lite tungt att saga "hejda" imorse. Vi forsokte forklara for den lille att moulmoull och moupfa skulle aka hem idag. Nu nar jag fragar var de ar sager han "fluuuugplaaaan" och pekar i luften.

Vi tycker ocksa det ar tufft att de ska aka - vi har levt ett ganska skont liv sen de kom hit. Mat och stadning, arbetande och hamtning av barn - allt har vi fatt hjalp med!

Helgen har varit bra och det var supermysigt att hanga lite med familjen Nielsen, samt Hansson/Lindberg i lordags. Fullt os med allihopa hemma hos oss pa dagen, sen for Karin och jag till Carrefour och bunkrade upp lite for dem. Pa eftermiddagen installerades de i huset i Cagnes sur Mer och pa kvallen var vi pa apero hos familjen Benhamou.

Igar fick jag sovmorgon medan Noah akte buss med sin mormor och morfar och sen var mamma och jag och Noah och tog en apero pa stranden och njot av solskenet.

Vad det galler gardagens valresultat kan jag val kanske inte saga mer an att jag blir sa trott. Sverigedemokraterna i riksdagen??? Det kanns bara sa frammande och skrammande! Jag ar ju sjalv utlanning i ett annat land.

Hanne & Noah
Noah, mamma och Klara
Julia kom forbi och var prinsessa
Pappa och Noah tittar pa film
Marta och Otto pa var nya, mjuka matta
Karin pa Carrefour
Mamma och pappa suger i sig lite sol sista dagen innan hemfard.
Noah var nojd nar han fick en klubba pa Pharmaciet...
Apero pa Miramar beach
Lek pa stranden
Jag och min gosunge
Noah fick vara uppe lite senare igar och sa fick han smaka pizza av mormor och morfar... gissa om han var nojd!

Inga kommentarer: