fredag 8 oktober 2010

Couscous och smabarn = fel

Ibland undrar jag vart dagarna och kvallarna tar vagen. Pa med autopiloten; upp pa morgonen, fort fort duscha, frukost till Noah, kla pa Noah, kla pa mig sjalv, lite mascara (om det finns en minut), pa med klader och ivag till Corinne. Bilkoer, jobba, jobba, jobba, bilkoer. Hamta Noah, hem fixa middag till den lille, bad, plocka ur diskmaskin, lagga, mat till oss, plocka i diskmaskin, hanga tvatt, sova... Visst blir det en del skratt och skoj under tiden, men ibland vore det skont att trycka pa paus
I helgen har vi ingenting planerat (aven om det lutar at att vi kanske aker en svang till St Tropez pa lordag eller sondag, spana in lagenheter at Christiane och diverse inkop pa stan). Det ska bli sa skont att vara och umgas utan stress hit eller dit. Jag ska forsoka fa en sovmorgon imorgon bitti, om Janne orkar det efter allt bestyr med Christianes flytt fran Paris.

Ikvall har jag bokat tid hos frisoren. Det ar dags for en liten klippning - jag tror att jag ska behalla mitt laaaanga har ett tag till, men nu ar det val slitet sa lite maste aka av sa att jag ar fin tills Barcelona.

Igar kvall larde jag mig nagot nytt. Om du ger couscous till ditt barn som helst vill ata alldeles sjalv slutar det med att du maste stada efter. Nu vet jag, och ni, det!

Couscous och gurka till myrorna
Maten pa tallriken ar slut, men det finns mera daaaar!
Jag vill ha GUUUUJKA!!! Mamma, mamma, mamma, guuuujka!
Och sa dricka lite taft.

Inga kommentarer: