onsdag 6 oktober 2010

Mycket att gora

Jag har sa mycket att gora pa jobbet denna vecka att jag inte hinner uppdatera ordentligt. Dumma mig! Dessutom akte Janne ivag till lantstallet for att ta emot svarmors mobler fran flytten igar morse och han kommer hem sent ikvall, sa det har varit lite korigt att hinna hamta, laga mat, bada och leka med skrutten.

Han ar i en superharlig period nu, den lille! Han bubblar och "skamtar" och sa fragar han efter alla han kanner. Jag skrattade hogt nar jag horde honom ligga och ga igenom sin dag innan han somnade igar kvall. "Moulmour, moupfa -fluuuugplaaan. Lilian, bil. Maaaaamma, en lastbil."

Imorse fragade jag om han kunde rakna - "eeeen twaa tjeeee, fiiija, FEM" svarade han. Pa svenska! Stolt mamma! Han maste ju vara oversmart, mitt barn. Med all sakerhet ar det sa.

Nu ska jag stressa hem och fixa. Ska ga pa toaletten innan jag aker hem idag, for det hinns inte med for barnet ar lagt igen nar jag val kommer hem.

Inga kommentarer: