fredag 22 oktober 2010

Fredag

Jag har lite svart att tro att det redan gatt en vecka sen vi var i Barcelona! I helgen har jag forsokt att halla planeringen till ett minimum, men troligtvis kommer det bli lite mamma-kidshang med Linda och Max. Janne ska forsoka ut och springa langrunda imorgon bitti, sa jag antar att jag far ta min sovmorgon/sovlunch/soveftermiddag imorgon. Tankte forsoka sla alla sovrekord och kora ett 15-timmarspass.

Vi har fortfarande harligt hostvader (vilket naturligtvis innebar att stranden ar halvfull av soltorstande nordbor och laderhudar*), kallt pa morgnarna och 20 grader pa dagarna.

Igar var jag hos doktorn for att kolla upp varfor jag inte ar pa topp och idag var jag och fixade lite blodprover etc. Vi far val hoppas att det blir battre.

Nu jobb och idag pa Spotify: Depeche Mode. Min kollega ser lite plagad ut eftersom jag inte kan lata bli att sjunga med "I just can't get enough, I just can't get enough"...

(* laderhudar ar alltsa de pensionerade rivieranbor som spenderar den storsta delen av sin vakna tid aret runt pa stranden och darmed har utvecklat en hud som ar valdigt solbrand och laderliknande. Du identifierar dem enklast genom att de sitter i solstolar allra hogst upp pa stranden i la, mot eventuella vaggar for att kunna vara sa avkladda som mojligt aven vintertid.)

Inga kommentarer: