måndag 4 oktober 2010

Fodelsedagsfest, bula, shopping, strand, Gunners

I torsdags kvall akte Janne till Paris och jag var saledes hemma "sjalv" i helgen. Jag var en svang pa Gregs fodelsedagsfest. Det var trevligt, men jag gick hem i hyfsad tid for att avlosa barnvakten. Det kandes bra dagen efter, for det fanns tydligen de som fatt betydligt mycket mindre somn an jag.


I lordags var Noah och jag och shoppade pa stan. Jag hade massa smaprylar att inforskaffa. Nar jag var inne i en barnkladesaffar sa tyckte jag det var utomordentligt praktiskt att de hade sma puffar som barnen kunde sitta pa och titta pa tecknad film. Noah blev sa glad sa han satte sig for langt fram pa puffen och den vippade. Han for in med pannan forst i ett horn pa en vagg... snacka om att det blev tandagnisslan, men nappen hjalpte och loftet om mat likasa. Dessutom hade de en speciell kram mot bulor i affaren. Mycket praktiskt! Efter det lilla missodet gick vi och at lunch pa Volupte med Nathalie. Min store kille satt pa en egen stol och mumsade glatt i sig ca 2 stora tomater samt skinka. Bulan syns inte har, men jag lovar att den syns i verkligheten trots anti-bulkramen...

Igar var vi pa stranden och hangde. Det var helt underbart! Lagom varmt, lite folk och vi hade superroligt. Noah ville bada, men det ville inte jag... det blev nagot mellanting. Han skrek av skratt nar vagorna rullade in over midjan och charmade naturligtvis de som var pa stranden (medelalder 75+).
Efter lite halvbad och dusch sa blev det lite picknick.
Pa kvallen tittade Noah pa sin nya favorit "Oui Oui" tillsammans med mamette (som han kallar sin farmor). Nagot mer enerverande kan man ju leta efter, men den lille ar besatt.

Go Gunners!!! (Tyvarr blev det forlust igar, men de spelade bra och vi hejar saklart pa vart lag i med som i motgang.)

En liten strandfilm. Jag sag inte att han tog ett smakprov av stranden nar jag filmade. Det blev en liten overraskning nar jag skulle lagga upp den har... Tydligen smakade det gott.

Inga kommentarer: