torsdag 7 oktober 2010

Sista sommardagarna

Jag har under natten hunnit med att vara lite magsjuk. Det ar val darfor jag inte var pa topp igar under dagen, kande mig lite halvrisig. Nar Janne kom hem efter en lang bilresa vid ett pa natten fann han en matt flickvan. Nu ar det battre och solen skiner, sa jag kunde kora nedcabbat till jobbet.

Det ar sa harligt att vi far nagra "sommardagar" till!

Noah och jag blev ovanner imorse - han ville cykla nar vi skulle aka till Corinne. Jag tyckte det var en dalig ide och det hela slutade med att han kastade sig pa mage pa golvet och hamrade med de sma handerna samtidigt som han skrek "kyyyyyykla, kyyyyykla". Jag var med andra ord ganska nojd att lamna honom hos dagmamman. Tydligen hade smakillarna aterigen gjort en pakt att vara jobbiga, eftersom Lilian hade kommit till henne och varit ursinnig ocksa.

Denna vecka har vi haft lite hosttendenser (se kort nedan). Det betyder att bilkoerna blir langre eftersom man inte kan kora fortare en 10 km/h nar det regnar enligt sydfransk kutym.

I bilkoer pa vagen hem i tisdags.
Fransk vagkonstruktion - inbyggda pooler pa vagarna.
Fransk huskonstruktion - pool inomhus.
Noah ville plaska i inomhuspoolen.
Pa vagen hem igar sag det battre ut.
Noah ar stilmedveten och gillar mammas solglasogon.

Inga kommentarer: