måndag 5 oktober 2009

Administration*2

Inte nog med att jag spenderat dagen med gaaanska administrativa sysslor. Just nu utsatts jag aven for fransk adminisration. Jag sitter och vantar pa att damerna som ar ansvariga for dagmammeverksamheten ska bli lediga, ty idag ar betalningsdag.

Man skulle kunna tro att vi kunde gora ett autogiro eller atminstone skicka en check via posten (jag VET, checkar ar 80-tal for de flesta men anvands fortfarande flitigt i detta land) men nej. Damerna vill traffa foraldrarna personligen.

Saledes sitter jag har och vantar och vantar, alltmedan de skvallrar med alla foraldrar. De tror kanske att vi tycker att det ar trevligt att traffa dem. I sa fall har de fel - iallafall vad det galler mig.

Jag trodde att en timme skulle racka for att fixa detta, men jag kom sist i kon och blev tvungen att ringa Janne som far aka och hamta skrutten. Jag har lart mig min laxa. Och nasta gang far Janne betala!

Inga kommentarer: