tisdag 13 oktober 2009

Skruttis sitter

Var dagmamma jobbar med nagon speciell metod som innebar att vi inte ska "hjalpa" Noah att satta sig upp, sta... Han ska komma pa det sjalv for tydligen sa innebar det att barnen far battre balans, trillar mindre, battre for muskler och skelett etc. Visst har vi fuskat lite ibland, for den lille kan ju faktiskt sitta, men han kan inte satta sig sjalv. Trodde iallafall vi. Imorse lag han och snackade med och skallde pa sina djur och leksaker i sin park (DADADAAAAA) sen borjade han klattra pa grejerna som vi stallt upp for att hindra honom fran att ge sig ut pa sina egna sma upptacksfarder (leta efter eluttag och andra icke barnvanliga saker). Nasta gang jag vande mig om sa satt han upp. Nar han sag att jag sag smajlade han stolt upp sig och visade alla de sma fyra bissingarna. Mycket nojd bebis! Det hander grejer varje dag och nu har vi lyckats fa honom att somna sjalv 3 dagar i rad. Det tar lite tid och innebar nagra nappisattningar innan det lyckas, men ah vad det ar skont!

I ovrigt kan jag meddela att det har blivit mycket svalare har och nu sover vi med tacke i paslakanen. Natterna ar riktigt kyliga, men vi har fortfarande forvanansvart varmt pa dagarna. Jag undrar hur lange det kan halla i sig. Det ar nog dags att stoppa undan bikinis, sommarklanningar och saronger for sasongen snart. Och kanske till och med plocka fram stovlarna...

1 kommentar:

marika sa...

Imorse var det fullt snöfall i Stockholm när jag gick till jobbet. Tre minuter efter att det slutat är det ju smält igen, men ändå!