lördag 31 oktober 2009

Ny dag, ny frisyr, nya naglar

Imorse klockan sex ringde bebisvackarklockan. Eller ringde ar nog fel ord, jag tror "dada"de ar mer korrekt. Eftersom Janne inte kande sig bra och hade legat till sangs sedan kl 17 dagen innan var det jag, med mycket missnoje, fick reagera. I med napp och en puss och halla handen litegrann. Han tycktes somna sa jag gick tillbaka till min skoooona sang. Nar han aterigen borjade dada en halvtimme senare sa gick pappan upp och hamtade honom och fixade valling, medan vi gosade i sangen. Han verkar nastan aterstalld fran magsjukan nu och drack hela sin flaska. Vid sju kom mormor och tog over och vi sov ett par timmar till.

Idag har vi varit pa Castorama och kopt renoveringsgrejer till studion. Efter lunchen gick jag till min frisor och gjorde slingor och klippte mig. Nar jag vantade pa att slingorna skulle bli klara satte jag pa losnaglar pa mina annars korta, hemska, totalt nedbitna naglar. Jag kan saga att manikoristen nastan hamnade i chocktillstand nar hon fick se dem. Jag fick henne iallafall att klippa av losnaglarna ratt rejalt for dels ar jag ju inte van vid langa naglar, dels satter jag pa dem mer for att jag ska sluta bita an for att se ut som en brud med langa naglar.

Efter lite shopping pa stan (nu MASTE vi verkligen sluta shoppa!!!) kom vi hem till en nybadad bebis som numera inte gillar att ligga eller sitta. Att sta upp ar grejern. Morforaldrarna hade under eftermiddagen hittat honom staende i sin sang for forsta gangen efter att han sovit middag.

Ikvall skulle vi ha gatt ut och atit och partajat med kompisar, men eftersom hela ganget (utom jag) varit krassliga stallde vi in. Det ar battre att gora det nagon gang nar vi ar i form och de andra inte riskerar att smittas av elandiga magsjukebakterier.Nu har vi atit lite middag och mamma sa klockan nio "oj, vad trott jag ar..." sa nu har de gatt upp till sig.

2 kommentarer:

marika sa...

Men du kan väl inte skriva om din nya frisyr och sen inte lägga upp en bild? ;)

Vive la France! sa...

haha, kamerabatteriet ar slut. ska ta bild sa snart det laddats.. har inte andrat sa mycket. bara ltie farg.